Anotace

Jakub Macek, vedoucí katedry mediálních studií a žurnalistiky, Masarykova Univerzita

Ekosystém nedůvěry – mediálně společenské trendy

Jak se proměňuje důvěra v média a v to, co říkají? A jak se mění způsoby, jimiž důvěru v média měříme? Sílící fragmentace současného mediálního prostoru a hodnotová polarizace společnosti zřetelně proměňují to, proč a čemu v médiích důvěřujeme. A spolu s tím se mění i to, kterým médiím jsme ochotni se vystavovat, a kterým se naopak vyhýbáme. Příspěvek se soustředí na základní parametry této proměny, na způsoby jejího zkoumání a na její důsledky pro marketingovou komunikaci.


Dušan Šimonovič, manažer konzultačního oddělení, Seznam.cz

Jak vyniknout mezi skvělým i špatným obsahem

Reklamní sdělení je obsah stejně jako články nebo videa, u kterých se objevuje. Pro správnou funkci musí být vidět, mít kvalitu a zaujmout. Jak to ale všechno skloubit a neztratit se v záplavě obsahu, který se na spotřebitele valí spolu s vynikající kreativou reklam vašich konkurentů?


Šimon Pánek, ředitel a spoluzakladatel, Člověk v tísni

Brand safety v době konspirací a nenávisti na internetu

Když před rokem a půl britské Timesy rozpoutaly skandál kolem faktu, že značky jako Land Rover či Mercedes podporují teroristy, největší zadavatelé reklamy v Británii a USA okamžitě zastavili všechny své kampaně na YouTube. Proč tolik povyku? Protože je hloupé investovat do své pověsti společensky zodpovědné firmy či značky milióny po celá léta a pak se přesto najednou stát veřejným padouchem. Od té doby se globálně přepisují mediální smlouvy a reklamní systémy jsou pod obrovským tlakem… A co u nás? Klídek a teploučko? Ne tak docela…


Anežka Karásková, Art Director, Alza.cz

Chaos jako příležitost pro značku

V době informační přesycenosti zásadně narůstá význam formy marketingového sdělení pro ochotu zákazníka jej konzumovat či dokonce sám aktivně šířit. Inspiraci je možné hledat u bulvárních médií, moderního umění či trendů zábavního průmyslu, které se vyznačují sklony ke kontroverznosti a agresivnějšímu humoru. Výzvou pro marketing komerčních společností je nyní odvaha opustit hluboce zakořeněnou komunikační hyperkorektnost.


Jaroslav Malina, Chief Digital Officer, McCann Prague

Lehká provokace: Přežije vaše značka 2030?

Vývoj technologií přináší nejen netušené nové možnosti, ale pádí ruku v ruce se změnami spotřebitelského chování. Jedni se toho akcelerujícího rychlíku nových služeb a rychle si zvykajících zákazníků pevně chytí a naskočí. Jiní se naopak neudrží, vypadnou a zůstanou stát na příslovečné druhé koleji. Vzniká nepříjemná, ale zásadní otázka: kde bude vaše značka?


Monika Hovorková, Marketing Director, Česká spořitelna

Jak pečovat o značku, abyste přitom neztratili její bezmála dvě stě let vytvářenou hodnotu

Největší banka v ČR si prošla v posledních letech hledáním své identity a vrací se k poslání, se kterým byla téměř před 200 lety založena. Emotivní formou se prezentuje jako banka, která provází jednotlivce, komunity a firmy po celou dobu života a přispívá k prosperitě celé země. Po více než 15 letech zásadním způsobem inovuje své služby a zavádí novou éru otevřeného bankovnictví. Je to hrozba, nebo příležitost? Co dalšího značka podniká proto, aby si udržela důvěru 4,7 milionu klientů?


Petr Machoň, ředitel marketingu značky RAKO, Lassesberger

Značka bez důvěry je jen komoditou

Být tradiční značkou neznamená zůstat stát na místě. Ukazuje to příklad Rako, jedné z nejstarších značek keramických obkladů na světě. Jak se tento brand prosazuje v zahraničí? Jak se mu daří budovat důvěru a věrnost v B2B segmentu? Jak čelí tlaku na cenu? Co dělá proto, aby se dostal blíže k zákazníkům a ukázal jim nejen produkt, ale celá řešení?


Lucia Tarbajovská, Senior Brand Manager, Kofola

Vytvořte osobitou značku, která nesleví ze svých hodnot

V České republice se znovu zrodila globální značka Royal Crown Cola. Inspirovaná svérázným americkým jihem, kde dny jsou horké, víra pevná, kola sladká a věty dlouhé. Jižanskému gentlemanovi stačí se pohodlně posadit do houpacího křesla ve stínu své verandy a rozjímat s nohami vyloženými na stole a ve skleničce pohupovat kostkami ledu v Royal Crown Cole...


Ondřej Žák, Associate Partner, Advisory / Performance improvement, EY

Vnímání značky očima budoucího zákazníka

Hodnota značky je tvořena jejími zákazníky. Jaký ale bude zákazník v příštích letech, kdy doba digitalizace a propojenosti všeho se vším změní retail? Bude zákazník nakupovat produkt, nebo službu? Jaký užitek může přinést umělá inteligence? Co bude vnímáno zákazníkem jako „hodnota“ a co jako „komodita“? Prezentace se opře o výsledky průzkumu EY FutureConsumer.now.


Milan Duda, marketingový ředitel, CZC.cz a Martin Zdražil, Co-founder a stratég, Brain One

Jak vytvořit leitmotiv vaší značky

Co má společného Richard Wagner, Dark Vader a Coca Cola? Odpověď zní leitmotiv. Propojující, jednotící nit, která skrze konzistenci zvyšuje rozpoznatelnost značky. Jak takový motiv vytvořit? Proč nad ním přemýšlet? A jak ho udržet? To vám ukážeme na příkladu značky CZC.cz. Společně, z pohledu agentury i klienta.


Božena Hrušková, Marketing Director CZ/HU/SK, DPGP, L'Oréal Česká republika

Newyorské trendy v lokálních podmínkách

Co udělat pro to, aby globální značka vycházející z „cizí“ kultury, měla úspěch i u českých zákazníků? Dekorativní kosmetika Maybelline NY řešila, jak přiblížit ženám v Česku trendy a novinky z New Yorku. Ty jim totiž často připadaly vzdálené, složité a nedostižné. Prostřednictvím digitálního projektu Make-up in the City pracuje Maybelline NY na budování důvěry ve značku jako rádce a pomocníka pro jednodušší ranní rutinu a současně krásnější den.


Tomáš Formánek, Partner, Logio a Milan Havlíček, Sales Director, Yieldigo

Důvěryhodná cena jako jádro strategie

Žijeme v zemi, kde je cool být nejlevnější. Dělá to tak skoro každý. Přitom cena je důležitým faktorem ve vnímání značky. Je to opravdu dobrá strategie? Jak optimalizovat běžné ceny a jak správně používat promoční ceny tak, aby byl zákazník spokojený a firma maximalizovala zisky? V našem příspěvku se podíváme, jak české firmy pracují s cenotvorbou a jak se jim daří držet jednotlivé cenové strategie napříč portfoliem.


Martin Hošek, spolutvůrce, Maappi

Zrod značky v novém společenském prostředí

Možná už jste v posledním roce slyšeli o značce MAAPPI, která vznikla na základě zápalu jednoho autistického kluka pro dopravní mapy. V tomto příspěvku se dozvíte, jak se žije značce, která se snaží nejen se zalíbit, ale i pomáhat.


Martin Šámal, ředitel marketingu, Vafo

Bod dotyku / Produkt: Důvěru budujte s důvěrou

Když výběrem produktu ovlivňujete zdraví svého blízkého, je důvěra důležitá. Je ale všemocná? Kde a jak ji lze získat nebo ztratit? Nejen na příkladu krmiva Brit ukážeme, co fungovalo, funguje a bude fungovat při budování značky s důvěrou.


Vladimír Mikel, Managing Director, Rossmann

Bod dotyku / Srdce: Autenticita a CSR

Zamysleli jste se někdy nad tím, jestli vaše firma bude na trhu ještě za 100 let? A co pro její udržitelný rozvoj děláte? Jednou z cest, jak alespoň trochu vyvážit každodenní důraz na zisk a prodeje, je spolupráce s nadacemi. Neznamená to ale, že vám všichni hned uvěří, že vaše CSR aktivity nejsou jen zástěrkou pro neodpovědné jednání v jiné oblasti byznysu. V tomto příspěvku se na základě konkrétních zkušeností dozvíte, jak správně nakládat s dobročinností a také proč se nemusíte trápit, když o vaší charitativní akci nevyjde žádný článek v médiích.


Lenka Vaněk, Marketing Director, Hamé a Martin Peška, Head of Project Management & Digital Strategist, MarketUP

Bod dotyku / YouTube: Jak budovat důvěrný vztah se stávajícími i budoucími maminkami

Podíváme se, jak agentura MarketUP pro Hamé připravila letošní kampaň na YouTube. Cílem bylo posílit vnímání brandu Hamánek u cílové skupiny jako značky, která se stará jak o výživu dětí, tak o matky samotné. Reklama stávající i budoucí rodiče nejen seznámila s šíří portfolia značky, ale také jim pomohla zlepšit jejich život před porodem i po porodu.


Ivan Čopák, CEO, Retailtrek

Bod dotyku / Místo prodeje: Značka v důvěrné blízkosti

Digitální věrnost je založená na technologiích umožňujících komunikaci ve správnou chvíli na správném místě. Umožňuje značkám zachovat si relevanci v místě prodeje a je lákavou inovací pro lidi napříč generacemi. Je to zároveň přímá cesta k posílení důvěry ve značku zejména v retailu. Co přesně si pod pojmem digitální věrnost představit, ukazují první české příklady rozsáhlejšího využití dat o chování zákazníků v místě prodeje.


Hana Vávrová, Team Lead Project Manager, The Hive a Lukáš Hejlík, herec a influencer, autor projektu Gastromapa

Bod dotyku / Influenceři: Jak je věrohodně využít v komunikaci

Influencer marketing získal zasloužené místo v integrovaných kampaních. Jak celý proces probíhá, budeme reflektovat jak z pohledu agenturního, tak z pohledu influencera samotného. Jak zajistit výběr správného influencera, aby se perfektně hodil pro připravovanou kampaň a jeho komunikace byla věrohodná? Jak na autentický obsah v kontextu požadované komunikace? Díky unikátní typologii influencerů a internímu CRM systému lze k výběru influencera přistoupit analytičtěji. K věrohodnosti vlastní i influencerské komunikace se vyjádří Lukáš Hejlík, současný ambasador BeBe Dobré ráno.