Milan Drozen , CEO, Head of Effectiveness, Czech Promotion
Přes 20 let se věnuje marketingu a reklamě, před 14 lety stál u zrodu Alzáka a od té doby rozvíjí komunikační agenturu Czech Promotion, která se s obratem přes 300 milionů řadí k největším v zemi.
Michal Novák, Creative & Marketing Director, Czech Promotion
Vzděláním sociolog, duší marketér s láskou k datům a selskému rozumu. V Czech Promotion pomáhá klientům se strategií a kreativou v duchu Ogilvyho hesla, že kreativní to je, když to prodává.
Leonard Savage, Chief Creative Officer, McCann Prague
Kreativní lídr v oblasti reklamy již více než 15 let. Svou kariéru začal jako designér a kreativní ředitel v Bostonu. Přešel do globálního vedení jako zakládající CD Leagas Delaney Praha, kde pracoval jako celosvětový kreativní lídr pro Škoda Auto. Po 6 letech v Evropě se vrátil do New Yorku, aby se stal ECD v Grey NY a Grey London. Od roku 2014 vedl globální skupinu různorodých klientů z P&G, NFL, Nokia a British Petroleum. Spolupracoval s Gillette na projektu Handle With Care, jehož výsledkem bylo vytvoření Gillette Treo, které získalo 7 canneských lvů a bylo oceněno časopisem Time jako vynález roku. Leo je v současné době CCO v McCann Prague a právě vyhrál stříbrného lva v Cannes Lion a stále se snaží najít si čas sám designovat.
KEYNOTE SPEAKER: Orlando Wood, Chief Innovation Officer, System1 Group
Je partnerem společnosti System 1, mezinárodní výzkumné agentury, která už 20 let využívá poznatky behaviorálních věd pro marketing s cílem pomáhat značkám ke slávě. Orlando je také autorem dvou provokujících publikací pojednávajících o krizi efektivity reklamy (Lemon: How the advertising brain turned sour, 2019 a Look Out. The advertising guide for a world that's turning inwards, 2021).
V obou publikacích propojuje poznatky o efektivitě reklamy s neurovědeckými principy, které dále prohlubuje o další dimenze lidské psychiky, psychiatrie a kulturní historie. Jeho zjištění staví na průlomových poznatcích o hemisférické disbalanci, kterou prochází celá moderní západní společnost.
Jedná se o překvapivé pojednání o tom, jak přílišný důraz na analytické, logické a lineární uvažování (levá hemisféra), které je pro naši západní společnost typické, negativně ovlivňuje strukturu našich mozků a tím pádem i naši pozornost. Toto uvažování nás vede k tvorbě, která podněcuje druh soustředěné pozornosti nežádoucí pro dlouhodobou efektivitu reklam.
Orlando popisuje a vysvětluje změnu kreativního stylu, k níž došlo vlivem razantního technologického vývoje – změnu, která podkopala efektivitu reklamy. Zároveň poskytuje návod, jak bychom tuto krizi mohli zvrátit. Je čestným členem britské asociace IPA (Institute of Practitioners in Advertising), kde také vedl v letech 2017 – 2020 výzkum kreativity a efektivity, přičemž se zabýval mj. vlastnostmi reklamy, které udržují pozornost a vyvolávají emocionální odezvu a zapamatování.
Opakovaně spolupracoval s Peterem Fieldem, letos společně s ním a Karen-Nelson Field vystoupil na festivalu Cannes Lions. Jeho práce ovlivnila myšlení a praxi ve výzkumu, marketingu a reklamě a vysloužila si uznání od asociací ESOMAR, Advertising Research Foundation, Jay Chiat Awards, Incorporated Society of British Advertisers (ISBA), Market Research Society a IPA.
Thomas A. Bata, CEO & Founder, MGG
Zkušený podnikatel a obchodník, pracoval v různých komerčních rolích v Evropě, Severní Americe a Jižní Americe, zejména jako CMO skupiny Bata v letech 2015–2018. Kromě toho je velkým propagátorem podnikání, působí v představenstvu Junior Achievement a od roku 2013 působí v různých rolích v České republice i v zahraničí. Založil MGG, aby vytvořil větší transparentnost a urychlil přechod k udržitelnější a etičtější módě, a to jak z hlediska ekologické stopy činností, tak sociální stopy, kterou má průmysl na pracovníky a komunity. Kromě toho provozuje fond investující do udržitelně smýšlejících start-upů v České republice i v zahraničí, které mají skutečný význam při definování toho, jak bude vypadat budoucnost spotřebního zboží.
Jan Tušl, Member of the Board of Directors, Vekra
Vystudoval sociální geografii na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy a hospodářskou politiku na Vysoké škole ekonomické v Praze. Dříve, než natrvalo zakotvil v oboru oken a dveří, působil téměř 15 let na realitním trhu a investičním bankovnictví. V roce 2010 se stal ředitelem a později i společníkem Window Holding a.s., vlastnící značku Vekra.
Alexandros Samaras, jednatel, F.H. Prager
Studuje obor Marketingová komunikace a PR na Univerzitě Karlově. Má zkušenosti z marketingového týmu online supermarketu Rohlík a jako organizátor a promotér koncertů elektronické hudby. Projekt F.H. Prager, který funguje v rámci Inkubátoru skupiny Kofola ČS, vede společně s Petrem Musilou poslední dva roky.
Klára Poliakov, Marketing Director, Lasvit
Ve své roli se specializuje na dlouhodobé strategické budování značky Lasvit v globálním kontextu současného designu. Klára vystudovala ekonomii a práva na pařížské Sorbonně, posléze získala MBA na Pepperdine University v Kalifornii. Pracovně působila v Evropské komisi v Bruselu, aukční síni Christie’s v Londýně či v Pietro Filipi a Kara. Před nástupem do role marketingové ředitelky několik let zastávala roli Area Manager pro LASVIT v New Yorku.
Aleš Najbrt, Founder & Creative Director, Studio Najbrt
Vystudoval pražskou UMPRUM (1982–1988). Tři roky (1990-1993) pracoval jako art director Reflexu a byl šéfredaktorem a grafikem časopisu Raut (1991–1996). Získal např. Grand Prix XVII. Bienále grafického designu Brno, bronzovou medaili Tokyo Typedirectors Club 1996, Czech Grand Design 2007.
Studio Najbrt, které vede se Zuzanou Lednickou, se zabývá vizuální komunikací a vývojem vizuálních stylů. Loga od Studia Najbrt mají Praha, Ostrava, Kunsthalle Praha, Národní galerie, DOX, Česká televize, Linet, Bechyně, House of Lobkowicz, Footshop a mnoho dalších. Studio také vytváří vizuální identitu pro Českou filharmonii, Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, Kunsthalle Praha a další. Zabývá se také designem knih a různých kulturních projektů.
Gregg Harper, Creative Director, Wunderman Thompson
Gregg Harper je kreativní ředitel marketingové agentury Wunderman Thompson. Pochází z Británie. Během své kariéry vedl kreativu ve agenturách Ogilvy, Havas či CCCP ve spoustě zemí od Kazachstánu, přes New York, Dubaj, až po Amsterdam či Budapešť. V Praze propojuje kreativu s nejmodernějšími technologiemi pro Snapchat, Dr.Max, Ford nebo Komerční banku.
Marek Řípa, Brand Manager, Seznam
Od roku 2022 působí v marketingovém oddělení Seznamu, kde má na starosti primárně brand Seznamu jako takového a jeho strategická partnerství. Do Seznamu přišel z mediální agentury, odkud si přinesl mimo jiné zkušenosti s mediálním plánováním a výzkumem. I proto se aktuálně věnuje také propojování online dat s těmi z výzkumu.
Adriana Jurdová, CMO, Footshop
Je nadšená pro data science a e-commerce, pracovní cesta jí přivedla do sféry marketingu. Aktuálně působí jako CMO Footshopu, nejsledovanější firmy na sociálních sítích v ČR. Odpovídá za marketingovou strategii, statisíce zákazníků a fanoušků téměř ve všech zemích EU a tržby přesahující miliardu korun.
Eduard Krečmar, Strategist, Publicis Groupe
Digitálnímu marketingu se věnuje od roku 2010. Postupně prošel agenturami Arbo Interactive, Brandz Friends a Red Media. Dnes v komunikační skupině Publicis Groupe pomáhá navrhovat marketingové strategie pro nové klienty.
Lukáš Jakoubek, Business Director, Publicis Groupe
S mediálním plánováním začínal v digitální agentuře Red Media. Dnes vede v Publicis Groupe tým mediálních konzultantů, se kterými připravuje mediální strategie, plánování a nákup reklamního prostoru pro společnosti jako Samsung či Jägermeister.
Zuzana Dudová, Global Brand Marketing Manager, Plzeňský Prazdroj
Od počátku svého pracovního života je spojena s ikonickými českými značkami. Začínala v Becherovce, kde značku rozvíjela v zahraničí. Od roku 2018 působí v marketingu na pivním trhu jak v ČR, tak i v zahraničí. Dnes na pozici Global Head of Pilsner Urquell & Grolsch odpovídá za mezinárodní marketingovou strategii a komunikaci nejslavnější české pivní značky.
Marek Hrkal, zakladatel, odprezentuj
Marek se věnuje prezentacím profesně od roku 2010, kdy založil odprezentuj a na vizitku si jako úplně první člověk v Česku napsal tvůrce prezentací. Své zkušenosti s přípravou prezentací pro klienty z Česka, Slovenska, Rakouska, Německa či Švýcarska v roce 2018 shrnul do knihy Odprezentuj. Slajdy z jeho dílny již úspěšně doprovodily desítky řečníků na konferencích pořádaných Blue Events. Tentokrát se Marek před své slajdy postaví osobně.