Tom%c3%a1%c5%a1 pt%c3%a1%c4%8dek

Tomáš Ptáček

Brown-Forman CR

Americký producent destilátů a vína Brown-Forman je jednou ze společností, které na globální úrovni systematicky spolupracují na rozvoji svého marketingu s vědci Ehrenberg-Bass Institutu. Tento přístup v posledních dvou letech zavádí i česká pobočka společnosti. Tomáš Ptáček jako šéf jejího marketingu je velkým propagátorem budování fyzické a mentální dostupnosti značek. Díky jasnému zaměření na penetraci, široká zacílení marketingových aktivit a emoce v komunikaci se klíčovým značkám Jack Daniel's a Finlandia daří výrazně růst. O jednotlivé kroky a nástrahy, které ho potkaly  na cestě k marketingu založenému na faktech a důkazech, se podělí s účastníky konferenci Brand Management 2019.

„Ještě před pár lety byl typickým konzumentem značky potetovaný motorkář nebo fanoušek country stylu. Z výklenkové značky se nám ale od té doby podařilo udělat masový trend. Díky uvedení Jack Daniel's Honey jsme navíc získali více mladých i žen,“ říká Tomáš Ptáček, který začínal v trade marketingu Wrigley, do Brown Forman přešel v roce 2012 a věnoval se hlavně trade marketingovým aktivitám jak v off-trade kanálu, tak v HoReCa oblasti. Marketingovým ředitelem se stal v roce 2018, od té doby vede jedenáctičlenný tým a snaží se maximálně řídit Zákony růstu od Byrona Sharpa a Jenni Romaniuk.